Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 28 oktober 2011

Härliga loppisfynd

Att springa på loppis är en av mina passioner. En tid blev det lite för mycket av det goda så nu har jag haft paus ganska länge. Här om dagen när jag tittade in till min finska kurskompis Anris blogg Anrinko,  blev jag SÅ inspirerad av hennes mysiga kök och fina loppisfynd. Jag blev SÅ sugen på att hitta lite mera glasburkar att förvara torrskaffning i. Och ett eller annat porslinsföremål också.
Så jag åkte via, den enligt mitt tycke, bästa loppisen på orten igår innan jag for till min företagarutbildning. Jag gjorde fantastiskt fina fynd och nu sitter jag här och beundrar härligheterna. Alla föremål är i otroligt gott skick, precis som nya!
Och det bästa med detta är att det är en ekologisk hobby och bra för alla inblandade. Jag har en viktig princip, nämligen att när det kommer in något nytt genom dörren så skall motsvarande mängd också ut genom dörren. Så i morgon skall jag gå igenom lite grejer och packa ner sådant som vi är färdiga med. Det är SÅ roligt att kunna variera sig och hämta in lite nya färger och former :) 


Den lilla blåvita engelska kannan är ett riktigt fynd för 10 euro. Den blåvita vasen kostade 3 euro.
 Den randiga kannan  gav jag 2 euro för. Glasburken med lock 4 euro.
Den höga glasburken 3,50 och den gamla glasflaskan med patentkork 3 euro.



                                                                          Tjingeling! Kram från Pia





3 kommentarer:

anrinko sa...

Oi mitkä kannut!
Aivan mielettömän ihanat!!!!
Kirppareilla kiertäminen on niin rentouttavaa. =)
Kivaa viikonloppua!

Pia sa...

Verkligen vackra kannor!

Visst är det roligt att gå på loppis, jag har gjort många fina fynd, men det vackraste är nog mitt fina lilla antika skrivbord.. :)
Ha en härlig helg!

Kram!

Pia - My Green Blog sa...

Kiva kun kävitte ja kommentoitte ja tykkäsitte, te ihanat naiset!
Hyviä kirppiksiä jatkossakin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...