Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 3 oktober 2011

Höstmotståndare No 1



Natten mellan lördag och söndag överraskade frosten oss. Den kom sakta smygande. Vid 23-tiden på lördag kväll sade min sambo "vilken tempertur klarar pelargoner?" Jag anade oråd och kollade utemätaren som stod på +1 grad. Då blev det bråttom! Vi satte igång operation 'Rädda pelargonerna'. Jag sprang ut på balkongen i nattlinne och bara fötter och började plocka ihop krukorna som jag lade i korgar som vi till all lycka hade tagit fram redan tidigare, för att så småningom kunna bära ner pelargonerna till garaget.

Jag är höstmotståndare varje år. Jag vill hålla kvar ljuset och värmen och grönskan. Jag älskar sensommar och tidig höst men när frosten och mörkret kommer, då vill jag inte vara med längre. Att bylsa på sig en massa kläder och strumpor och skor och trots det frysa är inte min grej. MEN nu har jag bestämt mig för att det är dags att omfamna även det. Kanske det går lättare i medvind sade coachen :D
Idag tar jag snällt på mig både strumpor och skor och andas in den friska höstluften med glädje!















Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...