Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 25 februari 2011

Inspirationen försvann

Jag och min sambo tog ledigt några dagar och luftade på oss i ett isande kallt Helsingfors.  Inte vet jag vad som hände men nu har jag ingen inspiration alls att skriva eller blogga. Det var inte så länge sedan jag var full av iver och hade massor med idéer men nu är de plötsligt som bortblåsta. Min strävan har varit att hålla innehållet i My Green Blog så positivt som möjligt. Men nu när jag känner mig tung i huvudet och trött på det mesta, så är det bara att erkänna att så är fallet. Insikten är att det är okej att ibland känna sig låg, det går över och med det föds ny energi.

Så tror jag också att vi påverkas av de dramatiska händelserna i Mellanöstern och Nordafrika vare sig vi vill eller inte. Fast det som händer kommer att vara bra i långa loppet så går det ju ändå våldsamt till där på plats och det känns som att det är väldigt nära oss och att vi behöver bistå med hjälp. Min känslighet är i alla fall helt klart påverkad och jag bara hoppas på och ber för att det kommer att lösa sig så fort som möjligt till folkens och mänsklighetens bästa.

Just nu vill jag helst bara sitta framför brasan med en kopp Caffe Latte och inte tänka så mycket.













7 kommentarer:

Marina sa...

Låt dig få vara riktigt trög och oinspirerad, acceptera helt fullt att nu är det så!! Det är det snabbaste sättet att bli inspirerad och kreativ igen. :)
Det är ju faktiskt helt okej att vara nere ibland, och det är helt okej att inte vara så aktiv hela tiden. Naturen behöver ju också en viloperiod, så såklart att vi människor också behöver det. Och den här tiden på året när vintern bara håller på och håller på så är nog en och annan ganska så trött och le! Det positiva är ju att humöret kan växla snabbt, åtmnistone för mig! Plötsligt kan du vara full av inspis igen. Kram!

Pia - My Green Blog sa...

Tack Marina :D
Det gick bra när jag följde ditt råd och accepterade situationen. Det hjälpte också att komma tillbaka hem, sova i egen säng och återfå regelbundenheten. Skönt.

Kram!

Marina sa...

Roligt att höra! Kram!

Jemayá sa...

Människor är säkert olika, men jag har märkt att jag har perioder av mycket låg energi, det kan vara månen, lågtryck, eller vem vet, händelser i världen...men har börjat respektera dem mera, så gott det går. De dagarna lönar det sig inte att försöka tvinga fram något och oftast är till och med de enklaste sakerna otroligt tunga att utföra - men sen nästa dag kan energin vara på topp igen och man får uträttat otroligt mycket - med lätthet och glädje. Jag tycker att vi mera borde lära oss acceptera att vi inte är "energirobotar", utan behöver lugna perioder för att sen igen fungera optimalt. Kram till dig!

Pia - My Green Blog sa...

Jättebra insikter! Månen samt växlingar hög-/lågtryck har jag alltid reagerat på. Nuförtiden reagerar jag på sådant som jag inte alltid kan säga vad det är.

Det talas mycket nu om så kallade Sun Flares som är mycket kraftiga utbrott från solen. De påverkar vår radiotrafik och mycket annat och i år skall dessa förekomma oftare och starkare än tidigare. Jag skall återkomma till detta i ett eget inlägg.

Ja, vi behöver alltså lära oss att leva med naturen och ta dagen som den kommer. Inte ställa så mycket krav utan ha större acceptans för situationer och växlingar :D
Detta kommer att bli ännu viktigare framöver så det är lika bra att börja öva.

TACK!

Johan Nilsson sa...

Inspiration kommer och går och ibland kan det vara bra att ta en paus för att hämta andan. Oftast kommer inspirationen tillbaka. Själv har även jag tappat suget lite och då är det skönt att fokusera på det som är viktigast i livet som familjen. Efter ett tag så hämtar man sig.

Pia - My Green Blog sa...

Tack för kommentaren Johan! Gambling och spelbolag har jag dock inget till övers för och undrar varför jag kommer till ett en spelsida när jag klickar på din profil? Så länge det är länkat på det viset behöver du inte kommentera i My Green Blog. Fortsätter detta så rapporterar jag dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...