Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

lördag 4 september 2010

Ett hårfint framsteg

Nu har jag äntligen gjort det! Jag har bokat tid till en ekofrisör. Efter att jag letat med ljus och lykta på olika orter beslöt jag mig för att gå till ett ställe i Helsingfors som har lång bokningslista och som är nära Kampen så att det är nära att gå från bussen. Salongen heter Vihreä Kampa - Gröna Kammen. Jag har bokat tid hos Johanna för energiklippning och färgning. Vad det blir för typ av färg får vi diskutera när jag kommer dit. Det skall bli spännande och jag lovar er bilder från före och efter besöket. Just nu är läget mer katastrofalt än någonsin med min icke existerande frisyr men jag har lovat mig själv att jag inte gör något före jag hittar ett ekologiskt alternativ.


Beautician's hand with comb and strand of blonde hair, close-up









4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, jag har också länge funderat på samma sak, o min dilemma är blonderingen. Önskar jag kunde blondera håret ekologiskt, nu har jag i åratal använt megagifter för att få håret så ljust som jag trivs med. Väntar med iver på ditt frissabesök och dina åsikter om det hela. Jag är säker på att du kommer att vara nöjd.Kanske jag får en bra vink sedan :o) kram Katri

Pia - My Green Blog sa...

Det kan bara bli bättre i mitt fall!
Läget är horribelt just nu :(
Jag skall skriva ett utförligt referat sedan :) Tack för bloggbesöket och Kram Vännen!

Nina (Flo) sa...

Spännande! Vad innebär energiklippning?

Pia - My Green Blog sa...

Jag vet bättre när jag fått uppleva detta själv men jag tror att energiklippning innebär att man klipper så att håret följer huvudets och hårets naturliga form för bästa möjliga energiflöde. Man klipper inte ur eller skär. Håret blir på så vis kraftigare och man lyfter fram det naturliga fallet. Många upplever att håret ändrar färg och att frisyren håller längre.
Inte vet jag men hos "vanlig" frissa har man använt kniven hej vilt och skurit ur massor och klippt stödhår för att mitt hår blir så tungt och kompakt annars. Just därför skall det bli intressant att se att man kan göra annorlunda...
Tack för bloggbesöket...Flo?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...