Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 10 september 2010

Eurovision Song Contest - Nostalgitripp med mina favoriter

Finns det flera i bloggvärlden än jag som gillar Melodifestivalen och ESC och allt ståhej kring detta? Jag älskar Eurovision Song Contest och har alltid gjort det. Därför tänker jag friska upp våra minnen lite genom att nu och då lägga in lite klipp från förr. Sådana som jag själv speciellt kommer ihåg. Året 1977 i dessa sammanhang har alltid varit speciellt för mig. Främst pga. att vi i högstadiet gjorde en omtyckt show med  vissa av låtarna som playback från en kassettspelare! Vem månne hade roligast, vi som uppträdde eller publiken? 

Mina damer och herrar får jag presentera Irlands bidrag 1977:





Kommer ni ihåg detta? Har ni minnen kopplade till låten?







3 kommentarer:

Anonym sa...

Guu va härligt! Tack för denna positiva helande påminnelse.Ack att du kommer ihåg vilket år vi gjorde showen, det mindes inte jag.Vi drog från klass till klass mitt under lektionerna o framförde med passion allamöjliga härliga låtar (playback). Tänk om man kunde få se dendär showen nu.Vi hade tydligen sån inspis att ingen lärare hade hjärta att bromsa oss. På tal om låten, så här har vi gamla goda hederliga sångartister, som klär sej "säädyllisesti", och sjunger dessutom bra.Aaah, those were the days.Tack.Kram Katri

Maria Björkman sa...

Jag är en av dom som tycker det här är förstklassig underhållning. Det är lite nördvarning även på mig där...

Pia - My Green Blog sa...

Härligt att ni gillar det! Det betyder att jag fortsätter nostalgitrippen så det kommer mera...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...