Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 27 september 2010

Doften av höst

Det är ett lite märkligt fenomen det där att man plötsligt känner att "nu doftar det höst"! Jag kände det idag, den där klara, krispiga doften av gulnande löv, frostnupen jord och höst. Funkiornas blad såg ut som om dom hade fått riktigt kallt. De blir liksom gula och "slemmigt vattniga". 
Vart tog sommaren vägen? För mig brukar september vara lite av en favoritmånad på det viset att dagarna ofta är riktigt soliga och vackra. Liksom just nu idag.
Det mörknar ju tidigare nu på kvällarna och jag upplever att det känns rätt skönt. Antingen kan man lägga sig tidigare med gott samvete eller så kan man se fram emot en härlig lång kväll. Att få tända ljus hemma och brygga lite gott té. Det är mysigt, man kommer lite närmare varandra. Kanske tända en brasa i spisen. Det är min plan, att se positivt på samvaron och förstå att var tid har sin tjusning. Ta väl hand om varandra, mina vänner!




Romantic couple snuggling by fireplace









Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...