Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

torsdag 2 september 2010

Hälsningar från Åland

Jag åkte en sväng till Åland. Öriket var sig likt. Vackra vyer i höstsolen och lite saltstänk från havet. Det lever jag länge på.
Viking Line blev jag faktiskt glad första gången på länge. Kaffet i café var Gevalias ekologiska kaffe. Det fanns en etikett på kaffemaskinen och smakade faktiskt gott! I taxfree hade man grön märkning vid de hyllor där det fanns ekologiska viner. Detta är en bra början. Fortsätt på samma linje och gör mera förändringar snabbt. Det är denna typ av förändringar som behövs och som ruttresenärerna märker och uppskattar.


Foto: My Green Blog - Pia





På tisdagen var jag till min favorittandläkare hos Tandläkarna. Han avslutade det jobb han påbörjat. Jag tackar Tom Björkman för utomordentlig service och bemötande :)
Under onsdagen kom ett regnväder plötsligt norrifrån och in över östra hamnen och det resulterade i en regäl regnskur. Titta hur svart det blev!
Foto: My Green Blog - Pia


Foto: My Green Blog - Pia
Den försvann lika snabbt som den kom och så fortsatte det underbara vädret. Jag satt ute och åt lunch vid Ångbåtsbryggans matservering. Det var gott och fleecepläden värmde skönt runt benen.
Foto: My Green Blog - Pia





Jag tog också en runda på stan och handlade lite grejer som jag saknat. Hos Liv och Lust hälsokost har de ett bra urval hälsobefrämjande produkter.
Foto: My Green Blog - Pia


Tack till meditationsgruppen och tack till väninnorna för sällskap och logi!
På återseende :) 
Till dem som jag inte hann träffa denna gång säger jag "Det kommer mera!".








Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...