Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

onsdag 8 september 2010

Bonuskillen firas med jordgubbskladdkaka

Foto: My Green Blog - Pia

Bonuslillkillen fyllde 9 år. Det firade vi med hans favoriträtt hemlagad makaronilåda. Killen är händigt lagd och gillar att göra praktiska saker och att hjälpa till. Denna gång målade han och hans pappa lite panel och så vattnade han blommorna. Det är han väldigt noga med att göra när han kommer till oss och frågar alltid först om han får vattna. Jag tycker att det är så gulligt! Han går runt i huset med en liten kanna som han fyller flere gånger och ute släpar han på den stora kannan och så pratar han med blommorna samtidigt. Denna lillkille är en riktig glädjespridare. Hans bidrar till så mycket glädje med sin närvaro. Han har den förmågan helt naturligt att få människorna i sin närhet att skratta och bli glada utan att egentligen göra något speciellt. Det är underbart!
Lite senare åt vi sedan kladdkaka med vispgrädde och han fick blåsa ljusen. Eftersom killen är superförtjust i jordgubbar så lagade jag en variant där jag använde frysta jordgubbar. Det blev jättegott! Receptet är glutenfritt och du hittar det här.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, ser jättegott ut!!
Vad praktiskt med en blomvattnare, en sån skulle jag också vilja ha. ;)

Pia - My Green Blog sa...

Jag är lyckligt lottad, jag vet :)
och jo, kladdkakan var god, rekommenderas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...