Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 7 februari 2011

Matrevolutionen - äntligen!

Sanna Ehdin skriver: Matrevolutionen av kostdoktorn Andreas Eenfeldt är 2011 års mest uppmärksammade hälsobok! Den låg högt på säljlistan redan i december, och den lever upp till förväntningarna. Boken är ett mycket viktigt inlägg i kostdebatten, och en viktig kugge i den revolution av kosten som äntligen är på gång.

Själv beställde jag boken Matrevolutionen i fredags och har alltså inte ännu läst den. Men debatten går het just nu. Alla tycks vara väldigt imponerade av Andreas sätt att skriva och att som så ung läkare ha tagit till sig denna nya kunskap, sprida den vidare och gå mot alla ingrodda mönster och samtidigt sina egna kolleger, det bugar jag för. Äntligen börjar man förstå att kostråden man delat ut i åratal är helt fel och inte leder till hållbara resultat. Läs mera om detta och Andreas Eenfeldts bok i Sannas Ehdins intressanta inlägg: Mat-revolutionen är här!. I bloggen Flo Food har Nina Westerback skrivit Läsvärt: Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt  och Christer Sundqvist skriver ett finskspråkigt blogginlägg Ruokarevoluutio.
Mycket nöje önskar jag er och kommentera gärna om ni har åsikter om boken eller erfarenhet av t.ex. kostomläggning.















2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi Honey, laddat ner firefox o nu ser jag bloggen hur bra som hellst.Kram Katri

Pia - My Green Blog sa...

Jättebra! Det gläder mig :)

Kram min vän!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...