Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 6 februari 2012

Tarot ♥

Denhär veckan har jag flere intressanta saker på gång. Det jag ändå ser mest fram emot är den stundande kurshelheten i Tarot. Tarot har jag varit intresserad av jättelänge men jag har aldrig tagit mig tid att fullt sätta mig in i det. Jag har heller aldrig tidigare hittat någon kurs som skulle kännas inbjudande. Men nu har den kommit till mig. Kursen hålls i Esbo under tre veckoslut fram till slutet av mars. Vi kommer att genom intuitiva övningar få lära oss symboliken. T.ex. genom att använda psykologiska och andliga metoder, musik och färger. Sedan även att göra tolkningar åt sig själv och andra. Etik och professionalism ingår också.

Tarot är ett fantastiskt hjälpmedel för självutveckling samt för att hjälpa någon annan människa med vägledning. Den egna känslighet ökar, man utvecklar sin medialitet och lär sig att göra analyser av olika konsekvenser.

På kursen kommer vi att använda Aleister Crowleys Thoth Tarot kortlek. Jag har prövat flere olika kortlekar men dessa har alltid känts som mina kort.
Korten
 är en symbolisk avbildning av naturens krafter som de uppfattas och beskrivs genom ett traditionellt symbolspråk. Korten är inte slumpmässigt valda utan  baserade på Universums struktur i vårt solsystem på det sätt den även används i den heliga Kabbalan.

Jag kommer att berätta mera om detta under kursens gång. Har du någon egen erfarenhet av tarot? 







Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...