Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

onsdag 2 november 2011

Snart där



När jag tittar på klockan visar den 11:11. Jag blir inte förvånad mera...  Siffran 11 har förföljt mig länge. Det har intensifierats de senaste månaderna och nu är klockan nästan alltid 11 minuter över när jag tittar på den. Gårdagens datum var 1.11.2011. Det var 11 grader varmt varje gång jag tittade på temperaturmätaren, i bilen eller hemma. Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag skulle hyra ett bord på loppis och fick bord nummer 111 :)
Siffror har esoterisk betydelse och en vetenskap som definierar dessa betydelser är numerologi som bygger på urgammal visdom. När vi nu närmar oss datumet 11.11.2011 kommer många människor att fundera över dess betydelse.
Nummer 11 anses vara  budbäraren från en högre makt. Själva meddelandet är att upplysa eller väcka till sanning, att få till stånd ett högre medvetande. Det  anses att talet 11:11 åstadkommer förändring i den andliga övertygelsen.
Många numerologer påstår att de med säkerhet kan säga att nummer 11 har en mycket kraftfull vibration. Folk har upplevt vad vi skulle kunna kategorisera som "övernaturliga upplevelser" under inflytande av nummer 11. Dessa kan komma i form av drömmar, visioner, profetiska information, psykisk insikt, astrala resor, Deja Vu och varje form av andlig kommunikation man kan tänka sig.
Budskapet nummer 11 bär med sig är alltid förknippat med mänskligheten; uppvaknande, upplyftande, inspiration och upplysning.





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...