Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 20 maj 2011

Att åstadkomma förbättring i smått och stort

När jag var i Stockholm senast gjorde jag ett bokfynd. Jag hittade en pocketbok som är synnerligen inspirerande och värmer mitt hjärta genom att den inger hopp om framtiden. Den handlar om entrepenörskap och att följa sina drömmar. Den är nyskapande och gäller både för affärslivet och i övriga livet. Den globale entrepenören är skriven av Sir Richard Branson, den framgångsrike brittiske skaparen av Virgin-koncernen och ett av världens starkaste varumärken, Virgin.

Jag har inte läst hela boken ännu, men har svårt att lägga den ifrån mig. Jag har en markör i handen när jag läser, för med jämna mellanrum dyker det upp otroligt inspirerande budskap som jag vill ta vara på. Hittills har jag avverkat Inledningen, Medarbetarna och Varumärket. Mycket kort kan man säga att om förutsättningarna är de rätta så faller allt annat på plats, som att de rätta människorna infinner sig. Detta kan gälla på arbetsplatser eller i andra sammanhang, föreningar, klubbar etc. Att sedan ge dessa människor frihet att vara skapande och att tillåta dem att trivas och må bra och ha roligt där de befinner sig. Då blir det resultat. Förutsättningen är den rätta värdegrunden. En annan sak som de flesta företag idag borde uppmärksamma är: De anställda är det allra viktigaste. Såsom du behandlar dina anställda kommer de att behandla dina kunder. Det märks alltför ofta idag, åtminstone i Finland kan jag påstå, att anställda inom kundservice inte trivs på sina arbetsplatser.
Denna bok kan läsas av vem som helst. Olika typer av ledare, chefer, företagare, nybörjare, politiker, var och en finner både nytta och nöje med den. Angenäma lässtunder önskar jag även dig! 














Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...