Jag har inte läst hela boken ännu, men har svårt att lägga den ifrån mig. Jag har en markör i handen när jag läser, för med jämna mellanrum dyker det upp otroligt inspirerande budskap som jag vill ta vara på. Hittills har jag avverkat Inledningen, Medarbetarna och Varumärket. Mycket kort kan man säga att om förutsättningarna är de rätta så faller allt annat på plats, som att de rätta människorna infinner sig. Detta kan gälla på arbetsplatser eller i andra sammanhang, föreningar, klubbar etc. Att sedan ge dessa människor frihet att vara skapande och att tillåta dem att trivas och må bra och ha roligt där de befinner sig. Då blir det resultat. Förutsättningen är den rätta värdegrunden. En annan sak som de flesta företag idag borde uppmärksamma är: De anställda är det allra viktigaste. Såsom du behandlar dina anställda kommer de att behandla dina kunder. Det märks alltför ofta idag, åtminstone i Finland kan jag påstå, att anställda inom kundservice inte trivs på sina arbetsplatser.
Denna bok kan läsas av vem som helst. Olika typer av ledare, chefer, företagare, nybörjare, politiker, var och en finner både nytta och nöje med den. Angenäma lässtunder önskar jag även dig!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar