Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

onsdag 18 maj 2011

Vårplantering



För tillfället ser det ut så här med planteringarna hos oss. Jag har flere krukor och korgar fyllda med citrongula frövioler och lilavita penséer.



Jag har inte alla sorters örter ännu pga. att det har varit så olidligt kallt att t.ex. basilika inte klarar sig ännu. Men här har jag oregano, citronmeliss och en nyhet för mig ananassalvia. Den doftar verkligen mycket av ananas.


Här odlar jag citrontimjan, krusbladig och slätbladig persilja. Jag skall plantera om örtena i höst i ett nytt örtland som skall anläggas. De får sedan övervintra där och komma igen. Lite annat som t.ex. perenner har jag också planterat men det återkommer jag till i ett annat inlägg.









Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...