Ett av de ärenden jag skulle sköta var att boka hotell- och konferensrum åt ett antal personer. Det visade sig vara mycket svårt och personen som bemötte mig i både skrift och per telefon från hotellets sida var minst sagt underlig. Detta ena ärende tog från morgon till kväll att sköta och krävde all min energi.
Hur kommer det sig att man testas på detta sätt? Jag är sakkunnig och vill sköta ärendet effektivt och sakligt. Personen jag hade att göra med var inte det. Hur mycket missar och konstigheter skall man behöva tåla som kund och hur mycket förståelse och ödmjukhet behöver man ha? Jag vet att det är perfektionisten i mig som reagerar på detta sätt. Samtidigt vill jag ju vara en bra medmänniska men ibland orkar jag bara inte. Varför har ett hotell på en turistort inte sakkunnig personal frågar jag mig. Må Gud hjälpa dessa människor - det är det enda jag kan säga.
Det skall bli skönt att sova och sedan vakna till en ny fräsch dag :)
1 kommentar:
Jag tyckte också det var en underlig dag. Byråkrati tog massa tid och det blev nästan inget kvar för vettigheter. :) Det måste ha legat i luften!
Skicka en kommentar