Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 9 maj 2011

En konstig dag

Ibland blir det sannerligen inte som man tänkt sig. Jag undrar vad det är för energier som styr just nu. Jag hade tänkt sköta undan några ärenden i morse för att sedan njuta av sol och vila resten av dagen efter att ha jobbat intensivt och varit på resande fot en vecka i sträck.
Ett av de ärenden jag skulle sköta var att boka hotell- och konferensrum åt ett antal personer. Det visade sig vara mycket svårt och personen som bemötte mig i både skrift och per telefon från hotellets sida var minst sagt underlig. Detta ena ärende tog från morgon till kväll att sköta och krävde all min energi.
Hur kommer det sig att man testas på detta sätt? Jag är sakkunnig och vill sköta ärendet effektivt och sakligt. Personen jag hade att göra med var inte det. Hur mycket missar och konstigheter skall man behöva tåla som kund och hur mycket förståelse och ödmjukhet behöver man ha? Jag vet att det är perfektionisten i mig som reagerar på detta sätt. Samtidigt vill jag ju vara en bra medmänniska men ibland orkar jag bara inte. Varför har ett hotell på en turistort inte sakkunnig personal frågar jag mig. Må Gud hjälpa dessa människor - det är det enda jag kan säga.
Det skall bli skönt att sova och sedan vakna till en ny fräsch dag :)







1 kommentar:

Marina sa...

Jag tyckte också det var en underlig dag. Byråkrati tog massa tid och det blev nästan inget kvar för vettigheter. :) Det måste ha legat i luften!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...