Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 9 december 2011

Nya tider, nya seder

I många år har jag varit en stor vän av kalendern Ett skönare liv från Burde förlag. Initiativtagare till kalendern är Marie Fransson som designade den efter att själv ha varit utbränd. Kalendern blev ett sätt för henne att planera sin tid och sitt liv och dela med sig till andra av det hon lärt sig. Ett skönare liv har mycket vacker design, vackra bilder och andra trevliga inslag som tänkvärdheter, reflektioner över tid med mera. Den har fungerat bra för mina behov i många år. Men i år har den inte hållit ihop på det sätt jag skulle önska, metallspiralen hoppar ur i ena ändan vilket är irriterande. Vid varje datum finns det inte tillräckligt med plats för mina kommande behov så därför har jag beslutat mig för att förnya mig :)
Min nya kalender är Ögonblick - kalender 2012 av Paulo Coelho. Han är en av mina favoritförfattare sedan Alkemisten gavs ut. Kalendern har blivit enormt populär och av princip brukar jag inte vilja köpa sådant som "alla andra" köper. Men efter att ha bläddrat i den fick jag lov att tänka om och så beslöt jag mig för att ge den en chans. Pärmen verkar vara hållbar och varje datum har mycket utrymme och rader att skriva på. Catalina Estradas underbara färgsprakande illustrationer bidrar också till den mycket lyckade helheten.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...