Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 30 december 2011

Flunssa, ischias och uppstigningsprocess




För min del har slutet på 2011 inte varit helt lyckat. Jag har varit sjuk nästan hela månaden. Det började med röd, torr och flagande hud runt ögonen. Sedan slog flunssan till ordentligt den 12 december (12.12) då jag blev sängliggande i många dagar med flunssa. Jag hade feber, ont i halsen och snuva och huvudvärk. När jag sedan kom på fötter efter det fick jag ischias i vänster skinka så att jag hade svårt att gå och stå i drygt en vecka. Nu har det äntligen gett med sig. Skönt att igen kunna göra vanliga sysslor här hemma. Men jag har fortfarande inte normal ork och ganska mycket slem i både näsa och svalg. Så jag får fortsätta hosta och snyta mig ett tag till, antar jag.
Jag ville så mycket i början av december och hade massor med planer både inför jul och familj men också för min egen karriär. Inget blev som jag hade tänkt eller planerat. Jag var tvungen att kapitulera och bara ta det lugnt. Det gör jag fortfarande.
Jag har funderat mycket på om detta är en del av den pågående läroprocessen. 2011 har varit ett tufft år för många av oss med känslomässig instabilitet och kaos både mentalt och globalt. 

Fysisk utmattning, månader långa huvud- / skall-/ hjärnsmärtor och påfrestningar, återkommande hjärndimma har hört till vardagen för många i denna reningsprocess samt en ny nivå av lärande om hur man ska hantera den växande klyftan mellan människor som befinner sig på olika trappsteg och tidslinjer inom uppstigningsprocessen. 

Hur du/jag/vi väljer att reagera på något som sker är naturligtvis upp till var och en men vi har alltid ett fritt val. Gör de förändringar inom dig själv som behövs och undvik att stympa andra känslomässigt med gammalt egotänkande. Många av oss är rädda och upplever mycket smärta. Vi behöver ha detta i åtanke och i våra hjärtan under hela år 2012 och medvetet välja att vara snällare och mera respektfulla mot varandra. Det kommer att underlätta för allas resa.

Jag berättade i ett tidigare inlägg om hur siffran 11 har följt mig  redan länge men att det intensifierats sedan slutet av sommaren. Sedan dess har det ändrat igen. I november började 11:an blandas med talen 12 och 13 samtidigt som jag drömde mycket om gamla tider och händelser. Nu i december är 11:an inte längre aktuell utan nu är det mest 12:an som förekommer. Detta gäller allt från klockslag till registerskyltar. Siffran 12 står säkerligen för år 2012 och portalen 12-12-12. Siffran 13 uppfattar jag som Kristusmedvetenhet och samhörigheten med Källan. Jag får dessa meddelanden och intuitivt vet jag att det betyder något men jag vet inte alltid exakt vad det betyder förrän efteråt.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...