Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

torsdag 29 december 2011

Min nya kompis Roomba

Min nya kompis gör mig så lycklig :) På förhand kunde jag inte alls föreställa mig att robotdammsugaren Roomba är så effektiv som den verkligen är.
Kostnaden för detta underverk blev 75 euro. Själva Roomban såldes på auktionssajten Huuto.net för 25 euro. I säljtexten stod att roboten inte fungerar men det stod inte vad den har för fel. Min sambo chansade när han köpte den. Han tyckte att det inte kan vara något annat fel än att batteriet är slut. Precis så var fallet. Roomban är drygt 3 år gammal. Den går på ett specialbatteri och det beställde vi, men en lite kraftigare variant än det ursprungliga. Batteriet kostade 50 euro och det beräknas hålla minst 3 år. Effektiv städtid med en laddning är drygt 1 timme.
Den är speciellt bra i vårt sovrum som är trångt och där det är svårt att komma åt på vissa ställen, men dess viktigare med fräsch luft.

Roomban är testvinnare i Kuningaskuluttajat test år 2009. Här hittade jag också ett Ilta-Sanomat test från 2010.

Jag är så tacksam för min sambo som hittar fiffiga lösningar på det mesta. Puss till honom!







Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...