Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

lördag 10 december 2011

Fullmåne med månförmörkelse 10.12.2011



Det är fullmåne med månförmörkelse idag kl. 16:31:49 finsk tid (EET) med  Solen i Skytten och Månen i Tvillingarnas tecken.
Astrologen  Jeff Jawer, Star IQ skriver om denna fullmåne:
'Månens opposition i mångfacetterade Tvillingarna och Solen i filosofiska Skytten ökar alltid mental aktivitet och intensifierar samtal. Denna är dock även en månförmörkelse som kan minska distraktioner så att vi kan fokusera på en uppgift i taget. Mars i noggranna Jungfrun förstärker denna princip med sina kvadraturer till Solen och Månen. Konflikter kan uppstå över mindre frågor eller systemavbrott. Men att koncentrera sig på det arbete som måste bli gjort kommer att vända nervös energi i en produktiv riktning och ersätta överdrivet pladder med konstruktiv handling.
Nymånen i visionära Skytten blickar mot fjärran horisonter av outforskade möjligheter. Men skenande egon och ansvarslöst beteende kommer att straffa sig. Stor framgång på långa resor bygger på noggrant planerade åtgärder. De kan verka triviala eller tråkiga till en början, men kan föra oss så långt som vår fantasi kan nå.'

Just nu handlar energierna om relationer. Personer vars relationer är i linje med hjärta och själ kommer att känna stor glädje vid denna förmörkelse. Om inte ...kommer relationerna att utsättas för stress eftersom relationsenergin söker anpassning till den Nya Jordens energier!
För övrigt gäller: det är nu dags att släppa taget om allt gammalt. På alla sätt.

Personligen känner jag mig riktigt tillfreds men jag har drömt ovanligt mycket de senaste nätterna, om gångna tider, människor och platser. Min sambo har städat i garaget varje kväll denna vecka och fört bort massor med gammalt skrot till återvinning.

Har du upplevt/går du igenom något utöver det vanliga vardagliga just nu?


2 kommentarer:

Pia sa...

Jag känner tydligt av förändringar i mitt liv just nu! Blev idag erbjuden det ena jobbet jag sökt och så gärna ville ha, så nu är det bara lite löneförhandlingar och anställningsvillkor kvar innan allt är klart, varför jag inte skrivit något om det på varken fb eller bloggen än.

Det ska bli så fantatiskt roligt att starta en helt ny fas i mitt liv och jag ser med tillförsikt fram emot framtiden i både arbetsrelationer och privata relationer!

Kram till Dig!

Pia - My Green Blog sa...

Stort Grattis! Vad roligt :) Du kommer att träffa massor med nya och intressanta människor. Det tar tid att lära sig ett nytt jobb och att känna in en ny omgivning men det gör också väldigt gott. Du är modig och jag önskar dig Varmt Lycka Till!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...