Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

tisdag 14 juni 2011

Ljusklot eller orb

Det är fascinerande att upptäcka bilder av det fenomen som kallas orb eller ljusklot. I och med dessa kan man se en tydlig indelning mellan det gamla och det nya sättet att se på värlen.
Foto: My Green Blog - Pia

Det gamla sättet förklarar att 'orber är stora oskärpecirklar som uppkommer då partiklar (damm, vattendroppar, insekter etc.) hamnar kraftigt ur fokus. För att framträda måste de vara mer upplysta än bakgrunden, vilket är ett vanligt resultat av att använda blixt i mörka utrymmen.'


Det nya sättet att se på saken är något helt annat. Här Diana Cooper som expert för fenomenet och förorden i hennes bok Ascension Through Orbs:

Neither of us knew anything about Orbs other than strange balls of light had been appearing in photographs, especially digital ones but our guides and angels said they would train us about them. They told us that the angels have long said that they would give us physical proof of their presence and now they have done so through the Orbs. They impressed on certain technologists to create digital cameras at a frequency the angelic realms can access. The angels can lower their frequency to impress their light bodies in a circular shape on the photographs.

Fri översättning:
Ingen av oss visste något om dessa ljusfenomen mer än att det var märkliga ljusklot som visade sig på fotografier, speciellt digitala sådana, men våra guider och änglar berättade att de skulle undervisa oss om dem. De berättade för oss att änglarna länge har sagt att de skulle ge oss fysiska bevis av deras närvaro och det har de nu gjort det genom orberna. De inpräglade vissa tekniker att skapa digitala kameror på en frekvens, som änglarna kan ha tillgång till. Änglarna kan sänka sin frekvens för att inprägla sina ljuskroppar i en cirkulär form på fotografierna.

Källa: Diana Cooper

Jag tror att var och en  måste använda sitt eget omdöme, när vi ser fenomenet på ett fotografi. Både jag och min sambo har tagit otaliga fotografier där ljusfenomen visar sig på olika sätt. Förhållandena är varierande. Olika säsonger, med och utan blixt samt ute och inne. Ändå framträder de. Ibland är de som skuggor, ibland väldigt tydliga. De kan ha olika geometriska former, olika storlek och olika färg.Vi är ingalunda de enda som upptäckt detta utan det förekommer överallt och det finns även människor som kan tolka dessa fenomen. Bl.a. Diana Cooper. Tittar man noga på energikloten så kan man se att de innehåller små spiralformationer.
Fotografiet i detta inlägg togs vid Fiskars Bruk för två veckor sedan. Någon sekund innan detta fotografi, tog jag ett annat foto på samma ställe men med min sambo och hans son i bild. Den 9-åriga sonen stod till vänster och min sambo till höger på exakt samma ställe som fotot ovan är taget. Ovanför sonen syns ett enormt klot och flere mindre klot i olika färger och ovanför min sambo ett mindre men mycket tydligt klot. Enligt Diana Cooper hämtar många änglar själar till vattendrag för energi och rening. Svaret jag fick av henne är ordagrant: Angels of purification clearing and uplifting this area and all who are there.





3 kommentarer:

Maria sa...

Vad spännande! Jag tog själv en bild som det blev såna där klot på för ett tag sen. Jag trodde det var solen som skapade dem.. men den här teorin låter ju väldigt intressant. Tack för din härliga blogg. Kramar

Pia sa...

Häftigt! Härlig information eftersom jag ofta får små ljusklot på mina fotografier, framförallt när jag fotograferar vid vatten!
Kram

Pia - My Green Blog sa...

Glädjande att jag kunde bidra med lite ny information. Nu kan ni titta på bilderna från ett nytt perspektiv. Fota flitigt flickor! och Tack för kommentarerna :D
Kram
Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...