Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

torsdag 14 oktober 2010

Nässelfjärilar på besök

Nässelfjäril Aglais urticae Foto: My Green Blog - Pia


En dag förra veckan, närmare bestämt den 4.10, hörde jag något obestämt ljud från köket. Jag tyckte att det lät som vingslag mot en ruta. När jag gick och tittade så såg jag en nässelfjäril som satt bredvid St. Paulian på fönsterbrädet. Jag hörde fortsättningsvis vingslag. Plötsligt kom ytterligare en fjäril flygande och satte sig på den äppelgröna Marimekko skålen som också står på fönsterbrädet. Helt fantastiskt! Jag gick efter kameran och förevigade ögonblicket, naturligtvis. Jag fick tyvärr inte båda fjärilarna på samma foto. Efter att jag låtit dem vila en stund medan jag pratade med Ann-Sofie, så fångade jag in dem och släppte dem sedan fria att leta upp ett annat ställe att övervintra på. Visst är de underbart vackra!

Nässelfjärilens symboliska betydelse är att skapa en ny grund att utgå ifrån och bygga något nytt. Lycka och harmoni kommer att infinna sig.

 Jag tackar nässelfjärilarna för besöket. 
Jag är så tacksam!
Må lycka följa er på er väg.


Nässelfjäril Aglais urticae Foto: My Green Blog - Pia







2 kommentarer:

Ulla sa...

Åh så fina- och jättefint foto, speciellt det första! Nässelfjärilen har en speciell innebörd för mig. När min pappa begravdes (en jättevarm höst, 2002) flaxade en nässelfjäril i kyrkan och satte sig på hans kista. Jag tog det som en sista hälsning från honom. När Daniel blev döpt hemma, fladdrade också en fjäril in :). så jag gläder mig extra-mycket över detta inlägg! kram igen :)

Pia - My Green Blog sa...

Tack Ulla för att du delade med dig! Jag ryser lite när jag läser det du skriver. Om du talar med vår gemensamma vän så kan hon berätta mera om orsaken till det :)
Stor kram och sköt om er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...