Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 15 oktober 2010

INDISKA terapi



Jag och min väninna sysslar ibland med något som vi kallar Indiska terapi. Eftersom vi båda bor på små orter där det inte finns någon Indiska affär så är detta inte så ofta förekommande, men dess trevligare när det väl är möjligt. Det handlar alltså om att i lugn och ro få strosa runt i en Indiska affär och få insupa atmosfären, färgerna, formerna, mönstren och Bollywood musiken. Man kan kalla det för Indiska terapi som har flera underformer bl.a. färgterapi, musikterapi och kulturterapi. 
Idag har jag fått njuta av denna terapiform och det var ännu trevligare än jag kom ihåg. Det är helt enkelt upplyftande men om någon undrar varför så kan jag inte riktigt förklara det men rekommenderar det varmt!


 


Indiska värnar om sitt  ansvar och engagemang bl.a. beträffande etik och miljö. Det kan du läsa mera om här.









            

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...