Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

söndag 3 oktober 2010

Min nya mysfaktor - av salt

Saltkristall ur förhistoriska hav ger joner som förbättrar vår hälsa. På mellan 600 och 1 000 meters djup ligger saltavlagringar som idag förtätats till stensalt.
Saltstensprodukter är kända för att förbättra luftens kvalitet genom att producera negativa joner som är bra för vårt välbefinnande. I vår omgivning idag produceras mycket mer positiva joner än för 70 år sedan och det skapar en obalans i luften.
Diverse olika mänskliga aktiviteter och dagens elektriska apparater producerar positiva joner som orsakar att vi börjar må sämre t.ex. värme och kylsystem, TV- och radioapparater, radaranläggningar, datorer, avgaser  och cigarrettrök.
Saltlampan är en naturlig jonbildare som effektivt förbättrar luftens kvalitet genom att producera negativa joner som kan kallas för luftens vitaminer. Höga koncentrationer av negativa joner kan man påträffa i fjällen, vid vattenfall och i skärgården. De gör att vi upplever luften så frisk och stärkande. 
I Europa rekommenderar bioterapeuter och homeopater saltlampa som hjälpmedel vid behandling av ett flertal hälsotillstånd. De sägs kunna bidra till förbättrat fysiskt och psykiskt välbefinnande.
Varje saltstenslampa är individuell till färg och form. 
Jag införskaffade min saltlampa pga. att jag var lite nyfiken på den. Nu tycker jag att alla borde ha en sådan. Jag är glatt överraskad av det vackra skenet som den ger. Den är en verklig trivselfaktor, speciellt nu i höstmörkret! 
Saltstenslampa










4 kommentarer:

Maria Björkman sa...

Bra tips, tack!

Pia - My Green Blog sa...

Verkligen hög mysfaktor! Njut :D

Anonym sa...

Intressant, fick i somras av min mor en saltstens tuikkubehållare.När sommarsolen gassade på den, började den smälta, men jag hann rädda den innan det var försent.Kramsi kram Katri

Pia - My Green Blog sa...

Bra att veta att de inte tål överdrivet mycket sol!
Min har ellampa inuti och efter ett tag blir den ju nog varm, men det får vara max 25 watt.
Fukt tål de inte heller alltför mycket av så badrummet är inte ett alternativ.
Det var ett bra påhitt av din snälla mamma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...