Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 18 oktober 2010

Guld från himlen

Vi har haft frost några nätter nu. I helgen har himlen varit underbart blå och gula löv har dalat ner från träden likt guldpengar från himlen. Luften är frisk och syrerik. Naturen är en kraftkälla, en outgrundlig brunn av positiv energi som vi kan ladda energi från när vi vill. Jag undrar om nutidsmänniskan förstår att njuta av naturen, av växlingarna och skiftande färger och former?

Nu skall jag bege mig till huvudstaden på en kvällsföreläsning. Före den börjar hinner jag utforska ekobutiken Ruohonjuuri och kanske uppleva något annat spännande. 
Ha en riktigt bra början på veckan, alla mina kär läsare!



GOLDEN SUGAR MAPLE LEAVES BACKLIT STARBURST SUN









3 kommentarer:

Pia sa...

Hej!
Hittade Din härliga blogg genom en av mina vänner.
Jag hoppas innerligt att alla tar sig tid att använda naturen som styrkekälla och inspirationskälla i livet. Naturen läker, ger tröst och glädje!

Varma kramar,
Pia

Anonym sa...

Tack det samma! Det är nog härligt med denna varma och soliga höst som vi hittills haft här i södra Finland. Är egentligen sommarmänska, men ska försöka njuta av höst och vinter också, tillsammans med min hund som älskar att vara ute oberoende av väder (eller regn tycker han nog inte så mycket om, min lilla pudel :))

Hälsn. mippe

Pia - My Green Blog sa...

Hej Pia!

Varmt välkommen som följare till My Green Blog och tack för kommentaren! Vad glad jag blev :D

och Mippe,

roligt att du tittar in!
Jag är också mera vår och sommarmänniska men kanske det håller på att ändra...i år har jag faktiskt njutit enormt av hösten. Tycker att den har varit så otroligt vacker. Kanske det är för att det finns så mycket lövträd här i södra Finland. På Åland, där jag bodde tidigare, är det mycket kargare natur.

Tänd ljus i skymningen och ha det bäst båda två!

Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...