Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

lördag 24 september 2011

Årets blomlökar

Har ni satt vårens blomlökar redan?
Jag kan ju inte hålla mig! I fjol satte vi närmare tvåhundra lökar och fick njuta av en underbar blomsterprakt i våras. Ändå måste jag köpa några till nu. Dessa heter Narcissus Small Cupped Jamestown, Narcissus Poeticus Angel Eyes och Narcissus Trumpet Lemon Glow. Underbara namn men främst köpte jag dem för färgens skull. Tycker dessa ser väldigt sofistikerade ut. De andra jag har är ganska granngula så jag tycker att det kan vara bra att blanda in lite vitt också. 
På andra ställen, lite här och där, påtade jag ner hyacintlökar som jag sparat sedan julen.
Få se nu om jag skall nöja mig med detta, jag hinner ännu plantera mera för jag är ovanligt tidigt ute. Kanske jag skulle försöka mig på några tulpaner också. Vi har harar här så det kan vara riskfyllt men bara en påse kan man ju prova med :)





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...