Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

söndag 4 september 2011

Pasta utan vete

Senast när jag var till Åbo var jag in till ekobutiken Ruohonjuuri (Gräsroten). Där hittade jag dessa produkter som jag inte testat förut. Jag tål inte vete eller korn alls. Spelt också bara i små mängder och mera sällan. Därför är jag alltid på jakt efter bra produkter som innehåller sådant som jag kan äta. 

Av märket Viva Mais har jag tidigare testat penne men blev glad att hitta denna spaghetti eftersom utbudet av bra, vetefri spaghetti är rätt skralt. Denna spaghetti var supergod! Den innehåller bara majs och vatten. Om man kokar den precis enligt föreskrifterna och sedan bara låter den rinna av och häller olivolja över blir den perfekt. (Skölj inte med vatten om du brukar göra det.) Helt suverän Carbonara och det var många år sedan senast för min del!

MakroBios råg makaroni är mörk och hälsosam och god. Innehåller också bara råg och vatten. Vi åt den med räksås. Det var kanske inte den bästa kombinationen men nästa gång skall jag laga makaronilåda av dessa. Det blir nog lyckat!



2 kommentarer:

Nina (Flo) sa...

Jag gillar också majspastan. Rågmakaronin gillade jag inte, men nu kom jag på att den säkert blir utmärkt till makaronilåda, som jag blev ursugen på nu och inte har ätit på 1,5 år! Tack för tipset!

Pia - My Green Blog sa...

Tack själv Nina!
Nu har jag lagat makaronilåda av rågpastan och det blev super duper gott. Med lingonsylt så klart för råg och lingon är en Match made in heaven!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...