Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

onsdag 28 juli 2010

Ekofrissa efterlyses

Varje gång jag börjar tycka att det skulle vara dags att få håret klippt så har egentligen "bäst före datum" redan passerat. Det betyder att formen på frisyren är ett minne blott. Håret är stripigt och platt och rotväxten ett faktum. Det gör att man känner sig eländig och behöver hjälp så fort som möjligt. Eftersom jag inte har någon "egen frissa" på min nya boningsort så är detta ett ypperligt tillfälle att söka sig till en ekologisk sådan. Jag är nu redo att släppa mina inrotade ovanor. Jag har blonderat håret så gott som hela mitt liv och vill inte ens veta vad det har ställt till med i min kropp och i naturen. En gång lät jag faktiskt färga håret riktigt mörkt brunt. Det kändes overkligt varje gång jag såg mig själv i spegeln. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att ge ekofrissorna en chans trots mina rädslor och förutfattade meningar. Om ni har erfarenheter eller tips om någon ekofrissa i Helsingfors eller Åbo eller däremellan eller någonstans så skriv ett inlägg. Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...