Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

torsdag 22 juli 2010

Sugen på avokado

Hos oss äter vi avokado så ofta som möjligt. Dels för att få i oss av de nyttiga fetterna, A-vitamin, kalium och andra viktiga näringsämnen men också för att det är gott och användbart. Avokado är en riktig superfrukt. Vad jag än köper så köper jag alltid i första hand ekologiskt. När jag skulle handla denna gång var den ekologiska avokadon slut. Det har alltid funnits rätt bra av den ekologiska så det är länge sedan jag ätit en icke ekologisk avokado. Jag funderade många gånger innan jag beslöt mig för att köpa två stycken icke ekologiska. Jag tänkte att det inte kan vara så stor skillnad smakmässigt som jag föreställer mig att det är. Snacka om att bli besviken! Med facit i hand kan jag berätta att i fortsättningen får jag vara hur sugen som helst men jag köper aldrig mera en icke ekologisk avokado. Dessa var helt smaklösa, lite vattniga och totalt ointressanta. Ekologisk avokado har däremot en underbar, mild, lite nötaktig smak och sammetslen, mjuk konsistens.
Det lönar sig att fundera ordentligt på vad vi väljer att köpa och satsa våra pengar på. Jag föredrar mat som smakar. Mat som känns som bra näring att ge åt sin kropp. Sådan föda som har producerats på ett sätt som är bra för människorna och bra för Moder Jord.


SAN PASQUAL, CA - OCTOBER 30:  An avocado that was spared fire damge hangs from an avocado tree October 30, 2007 in San Pasqual, California. An estimated 20,000 acres of avocado groves were damaged by wildfire, nearly one third of California's crop.  (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...