Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

fredag 23 juli 2010

Vänliga veckan varje dag

Jag har funderat på vänlighet och artighet väldigt mycket sedan jag flyttade till orten där jag är bosatt nuförtiden. Detta är absolut inget kritik mot befolkningen på orten men jag märkte genast att här finns ett förfarande som är helt tvärs emot vad det är på orten där jag bodde förut. Det gäller trafiken och då speciellt övergångsställen, fotgängare och bilister. Det är nämligen så att där jag bor nu fräser bilisterna på och fotgängarna och cyklisterna väntar snällt vid övergångsställena för fotgängare och cyklister. Ibland väntar de väldigt länge. För länge. Där jag bodde tidigare stannar bilisterna för att låta fotgängare och cyklister ha förtur. Också då jag gick i bilskola lärde jag mig att man skall stanna för att låta fotgängare passera.

Numera har jag vänliga veckan hela veckan och njuter av situationen och ler som en sol när jag stannar hela tiden. Jag kör mitt eget race här till andra bilisters förtret och fotgängarnas förvåning. De beter sig så lustigt, de bockar och bugar och vinkar och springer över och vet nästan inte hur de skall göra. Det är lite komiskt. Jag känner att jag sprider så mycket positivt varje dag här. Ett vänligt ord, ett leende, en omtänksam handling kräver så lite men ger så otroligt mycket. För det är ju så att när vi sår positiva ord, tankar och handlingar kommer positiva saker in i vårt liv. När du agerar från hjärtat sprider du det goda som ringar på vattnet och när hjärtat är med kan det aldrig bli fel : )


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...