Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

onsdag 18 augusti 2010

Affirmera mera

Tankens kraft är stark. Allt du tänker påverkar ditt liv och din framtid. En affirmation är en positiv instruktion som kan hjälpa dig att skapa det du vill vara, göra, känna, uttrycka eller uppleva i ditt liv. Man kan se den som ett verktyg och möjlighet till en positivare livsinställning. Du kan byta negativa tankemönster mot positiva och komma in på helt nya spår i ditt liv. Du kan nå dina drömmars mål! 

Om du vill kan du låta en viss affirmation följa dig under dagen och låta den hjälpa dig att förändra dina tankar om dig själv. Här följer några exempel på affirmationer:

  • Jag är glad och lätt om hjärtat
  • Jag är stark och frisk
  • Jag känner mig fri som en fågel
  • Jag är harmonisk och i balans
  • Jag är värd all kärlek och lycka


Listan skulle kunna göras hur lång som helst. Allting är möjligt, det är bara du själv som sätter gränserna. Det som är viktigt att komma ihåg när du formulerar en affirmation är att den behöver vara i nutid och positivt formulerad. Så gäller det att tro på det du affirmerar och känna i kropp och själ att det verkligen är så. Du kan skriva eller tänka eller uttala affirmationen. Du kan klistra upp små lappar på olika ställen för att påminna dig om den. T.ex. på badrumsspegeln och kylskåpet och innanför ytterdörren och på cykeln. När du sedan upprepat affirmationen ofta och med känsla så kommer du att inse att det är ju så det är eller märka att det blivit så :) Att du faktiskt kan påverka ditt liv och själv välja riktning.
Lycka till!




Min blogg är populär och toppar blogglistorna!


Hot air balloon regatta





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...