Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

tisdag 18 januari 2011

Lagen om Tanken som skapande kraft

Tanken har ett eget liv. Tanken består av ren energi. Den har en skapande kraft.
Detta är en Kosmisk Lag.

Allting börjar med en tanke. Denna tanke ger oss en känsla och känslan ligger till grund för de attityder vi har och de handlingar vi utför. Genom att ändra våra tankar, genom att vara mer selektiva, välja eller välja bort de tankar vi vill ha eller inte vill ha, kan vi påverka vår tillvaro i positivare riktning.

På detta vis tar vi ansvar för de tankar vi väljer att nära. De fortplantar sig och visar sig senare som färdiga skapelser. Har tanken varit god, kan vi njuta av dess frukter. Har den varit negativ, har vi möjlighet att göra om det så att det sedan slutligen blir en gudomligt skapad frukt född ur en positiv tanke. Det handlar om att mera medvetet välja de tankar som leder till konstruktiva, positiva och harmoniska tillstånd.



My Green Blog - Pia










2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Hej Pia!

Vad man tänker har betydelse. Man kan vända sitt liv totalt genom att börja tänka på ett annat sätt än man gjort förut i sitt liv, det vet jag av egen erfarenhet.

Takdropp är en bra början på våren! Hos mig i Småland började takdroppet för några dagar sedan och nu försvinner de stora snöhögarna snabbare än jag kunde ana att de skulle kunna göra. Men än är det stora högar kvar, fast jag njuter av varje liten millimeter snö som försvinner just nu, hos mig. :)

Tack för att du läste i min blogg! Det gjorde mig glad!

Jag önskar dig allt gott!

Kram/Anna-Karin

Pia - My Green Blog sa...

Hej Anna-Karin!

Ja, det är roligt när folk läser i ens blogg och ännu roligare när de återkommer. Nätet är fullt med bloggar numera men det är ändå bara några få man tilltalas av. Det kan finnas många orsaker till varför man trivs och återkommer till en viss blogg. Jag tycker detdär är ganska intressant egentligen. Månne någon har forskat i ämnet?

I väntan på våren önskar jag dig fina skrivarstunder och njut av livet :)

Kram
Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...