Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 14 mars 2011

Japan: Det du fokuserar på växer

Jag ber er att inte oroa er för Japan och det som händer där. Det kan låta konstigt men orsaken är att det man fokuserar sin uppmärksamhet på växer.
Allt du uppmärksammar, ger du energi. Tänker du på bekymmer, växer dina problem. Fokuserar du på det goda, växer det som är bra.

Att oroa sig hjälper inte. Att man oroar sig för att det så att säga är rätt sak att göra, ger fel energi och det känner Universum av. Man kan inte lura Universum. Däremot att du utgår från kärlek i varje stund, det hjälper allt och alla.

Det som nu behövs är kraftfull bön och fokusering med energi som innefattar att allt är väl och att alla får hjälp och skydd.

Detta kan vara bra att komma ihåg, för vår planet mår inte bra och vi kommer att få mera känning av detta framöver. Toleransnivån för vad Moder Jord kan ta emot börjar visa sig. Hennes motståndskraft för negativ energi som kommer från människorna börjar tryta.

Det viktiga nu är att ta hand om sig själv och sin egen energi. Ren, äkta kärlek som du ger ut varje stund i ditt vardagliga liv är det enda som kan hjälpa planeten Jorden. Kärleken sprider sig som ringar på vattnet. Så använd din tid och energi till att förverkliga dina egna tankar, ord och handlingar, eftersom det är den vägen vi påverkar allt omgivande. Du och dina tankar gör skillnad.











Läs mera om De Kosmiska Lagarna


4 kommentarer:

Maria sa...

Tack för påminnelsen. Jag har tänkt på det här under dagen och försökt sända positiva tankar till Japan. Försöker se det ljusa i allt mörker. Tänker på det jag hört mycket att moder jord håller på att återfödas. Och innan processen är klar blir det en period av kaos. Jag försöker se målet, jorden som den vackraste, fridfullaste platsen i universum. Tack för din fina blogg. Kram

Pia - My Green Blog sa...

Jättebra Maria! Precis just så borde vi alla göra. Det skulle tillföra så mycket gott.
Tack för dina kärleksfulla ord. Jag blir så glad.
Kram :)

Marina sa...

Superkloka ord Pia!
Tack för att du lär ut det här, det är så viktigt för oss alla att förstå.
Kram!

Pia - My Green Blog sa...

Ibland känner jag mig tjatig och enformig men vi behöver ständigt påminnas, så är det bara. Jag jobbar samtidigt med mig själv :)
Tack Marina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...