Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 28 mars 2011

Liebster Award går vidare till...

Efter att jag funderat ordentligt har jag beslutat att ge Liebster Blog Award vidare till fem för mig egentligen alldeles självklara val.

Följande bloggar tilldelas härmed Liebster Blog Award:

Bloggen Flo Food där Nina Westerback skriver om maten och livet.Det är intressant att följa bloggen och hennes resa som nybliven företagare. Hon har ett genuint engagemang för hälsa och mat och den kunskap hon har, delar hon frikostigt med sig av. Hon testar recept och råvaror. Hon håller sig uppdaterad och insuper all ny kunskap som hon kommer över. Nina behövs verkligen i Finland nu och att sprida detta budskap om kosten, som är så viktig. Varmt lycka till Nina!

Bloggen Life of Jemayá. Det är ett privilegium att få följa livet på landet och tre personer från olika generationer som bor under samma tak. Deras vardag, med och motgångar, varierande husdjursproblematik, barnkalas och annat sådant. Jag njuter också av bloggarens fina fotografier där hon har en förmåga att fånga stunden. De är tagna framför allt av barn, djur och natur.

Bloggen Filosofiska betraktelser från komposten och Kompostfilosofen. Han har ett så trevligt sätt att skriva och filosofera om livet. Hans sätt att uttrycka sig är hans eget och jag finner det mycket underhållande. I senaste inlägg sår han frön i hopplösheten och ibland sår han frön i framtiden. Han filosoferar om viktiga saker som klimatförändringar och ekologi. Han sår sina små frön mest hela tiden och jag hoppas att många fler skulle ta del av hans filosoferande för vad som behövs är en rejäl skörd för att Moder Jord skall överleva.

Bloggen Harmonia och Maria Skölding. Maria är en underbar tjej som sprudlar av energi och passion för livet. Trots sin unga ålder har hon redan tvingats gå igenom händelser som gjort att hon valt att gå den väg hon vandrar nu. Jag är så tacksam för att jag får vara med och följa henne på den vägen, en väg som kommer att föra mycket goda ting med sig. Allt hon skriver om intresserar mig också och jag kan helhjärtat säga att Harmonia är min absoluta favoritblogg! Jag hoppas att flere läsare hittar dit.      
  
samt                    

Bloggen Själagodis och Pia.                                                                              Själagodis är en väldigt okomplicerad blogg. Man kan säga att den är ren njutning. Den kräver inget av besökaren. Den är varm och mysig och skön. Där finns njutning för ögat och örat. Samlat på ett ställe. Man behöver inte leta något själv utan kan lita på att det Pia presenterar är bra. När man lämnar bloggen känns livet mycket skönare. Pia är för övrigt innehavare av flere bloggar och man kan verkligen kalla henne för tusenkonstnär. Hon är estetiken personifierad.



Hjärtligt grattis till er alla!



Reglerna för Liebster Blog Award:

Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare.

Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster award.

Den som får awarden länkar till den person som gav den till dem, och fem av hans/hennes favorit bloggar med mindre än 100 läsare.





3 kommentarer:

Kompostfilosofen sa...

kitos, TAck tack! Vackra ord om mina enkla ord. Att så frön är det viktigaste vi kan göra i värld där allt skövlas...

Maria sa...

TACK, åh så gulligt och fint du skrivit om mig. Blir alldeles tårögd, tack tack tack!! <3

Jemayá sa...

Tack kära P!!! Blev så glad att jag kan få en award, trots att jag blgogar så oregelbundet och har så få läsare - men det är kvaliteten som räknas :) :). You brightened my day!! kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...