Min Gröna Blogg med hjärta och glädje - Vihreä Blogini sydämellä ja ilolla

_______________________________________________________________________________________________________________________

Vi kan ändra vårt sätt att tänka. Genom positivt tänkande och rätta val kan vi hjälpa oss själva, varandra och Moder Jord. Vi behöver lära oss använda hjärtat istället för hjärnan. Vi är kärleksfulla varelser och kärleken har en enorm kraft. Det som bottnar i kärlek kan inte bli fel. Vi kan ändra den negativa utvecklingen på vår planet och tillsammans uppnå förändring till det bättre. ________________________________________________________________________________________________________________________

Välkommen till bloggen som skrivs med hjärta och glädje - Tervetuloa blogiin jossa sydän ja ilo hallitsee - Welcome to my blog : )

måndag 28 mars 2011

En grafisk profil

Söndagen gick i arbetets tecken för mig. Det var inte planerat, det bara blev så. Man måste ta vara på det skapande flödet när man befinner sig i det. Jag har jobbat med mitt blivande företags grafiska profil och planering av trycksaker.
Det är mycket man behöver tänka på. Själv går jag mycket på känsla och får säkert lära mig av mina misstag men jag tycker att denna del av företagandet är rolig. Det är kreativt arbete som handlar om färg och form vilket jag gillar.
När det gäller logotypen är det viktigt att den är tydlig och tillräckligt avskalad. Varumärket ska vara lätt att känna igen och ge positiva associationer. Men för att bygga ett varumärke krävs mycket mer. Namnet (som ofta förekommer i logotypen), färgen och formen skall bilda en unik helhet där alla delar är lika viktiga. Logotypen ska fungera lika bra i företagets hela grafiska profil - från visitkort till stortavlor. Den ska också passa på trycksaker, webbplatsen eller kanske kontorets interiör eller exteriör i skyltning och annat.
Mitt företag har en helhet som är grön och skön och har hjärta och glädje...  :)










2 kommentarer:

Marina sa...

Härligt att läsa om dina planer. Det blir säkert jättebra!! Jag blir så nyfiken på vad för företag du ska grunda...
Du har förresten tilldelats en (ett) award från mig! :)
Kram!

Pia - My Green Blog sa...

Hej Marina! Du och alla andra får vara nyfikna ett tag till...
Vilken skoj överraskning med awarden! TACK! Nu måste jag kila över till dej och läsa mera...jag blev också nyfiken vad detta handlar om!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...